Egyvezérszavas védelem + Lassú tükör

1 200 Ft

2020. június 13. 21.30 Corvin Távmozi

Cikkszám: 202006132130CO

Egyvezérszavas Védelem / Oneheadword Protection

színes magyarul beszélő, angol feliratos rövidfilm, 7 perc, 2006, 35 mm

Rendezők, operatőrök, forgatókönyv: Igor és Ivan Buharov
Szereplők: Özv. Pallagi Jánosné, Bódi Szabolcs, Csiki Éva, Papp Levente, Molnár Éva, Igor és Ivan Buharov
Zene: Ivan Buharov, Carpet Syndroma, Vasile Croat, Frank Love
Hangutómunka: Barna Balázs
Producer: Durst György
Gyártó: Kép-Árnyék Bt.

Egy hatalmas semmisítő erőt fogunk aktivizálni, kérek mindenkit a legteljesebb tiszta szándék felindítására.

Lassú Tükör / Slow Mirror

színes magyarul beszélő, angol feliratos játékfilm, 85 perc, 2007, super 8 felnagyítva 35 mm-re

Rendezők, forgatókönyv: Igor és Ivan Buharov
Szereplők: Horváth László, Dr. Detreházy Károly, Bujdosó János, Bagdiné Kovács Mária, Bagdi István, Gut István, Szabó Lajosné, Pető Tamás, Thúróczy Szabolcs, Csenár Imre, Pintér Vilmos, özv. Pallagi Jánosné, Lengyel Sándor, özv. Makai Jánosné, Cserhalmi Sára, Kergyik Éva, Oláh Lehel, Vereb Szabolcs, Halmi Gábor
Operatőrök: Igor és Ivan Buharov, Cs. Nagy Sándor
Gyártásvezető: Püski Edit
Vágó: Deszimira Georgiev
Hang: Zányi Tamás
Zene: Bujdosó János, Hevesi Nándor, Horváth László, Horváth Viktor, Jávorka Ádám, Kovács Royal Ferenc, Kurt Blume, Lakatos Kornél, Szőnyi András, Pop Ivan zenekar
Producer: Durst György
Gyártó: Álomvadász Kft.

Iván és Igor Buharov (Szilágyi Kornél és Hevesi Nándor) anarchikus, töredezett és rendkívül szürreális filmjei tökéletesen illeszkednek az “outsider” paradigmába. A sötéten játékos hallucinációk arra hivatottak, hogy megosszák velünk azt a hangulatot amit a nagyi padlásán találunk, mint ahogy egy könyvben amikor aggasztó gyermekkori rajzokat fedezünk fel, amik pontosan azt mutatják, amit a világ talán tudat alatt gyanított, de eddig nem tudtuk őket leírni. Egy közös, rögtönzött minőséget és érzéket az otthon barkácsolthoz. Ez nem csak a gyönyörűen és durván faragott vizuális textúrákból ered, hanem gyakran abból is ahogy az emberek, tárgyak és a terek megjelennek a kamera előtt. A szereplők filmsztár típusok helyett rendkívüli hétköznapi emberek: a megélt arcok hozzáadják a saját történeteiket a filmhez. A kellékekről, amelyek néha feltűnően újra és újra megjelennek a különböző filmekben, hasonlóképpen úgy érezzük, mintha a saját valóságuk átvetülése lenne a vászonra.

Ezek a gyermekjátékok furcsa intimitását kölcsönözik a filmnek, ahol az ismerős emberek és helyek idegenné válnak, és a furcsa idegenben rejlő lesz a mindennapi.

A Buharov-film nézésének lázas és dezorientáló élményét valószínűleg a 2008-as Brüsszeli Offscreen Filmfesztivál katalógusában írták le a legpontosabban, miszerint olyan mint “elveszni valaki más álmában” – Maximilian Le Cain