13. Budapesti Építészeti Filmnapok – Prora belülről

1 550 Ft

2021. március 10. 20.30 Toldi Távmozi

Cikkszám: 202103102030TD

Leírás

Inside Prora | DE, 2019, 100′ | Német és angol nyelven, angol felirattal | Language: German and English with English subtitles

R | D: Nico Weber

A vetítést a budapesti Goethe Intézet támogatja. | Screening is supported by the Goethe Institut of Budapest.

A „tengerparti szörnyeteg” és a „rügeni kolosszus” néven ismert Prora a világ leghosszabb épületének számít. A náci Németország tengerparti üdülőhelyének tervezték, a második világháború után az NDK egyik legnagyobb laktanyájává alakították, majd az ország újraegyesítése után teljesen elnéptelenedett. Manapság szállodák és apartmanok jelennek meg az örökségvédelem alatt álló épületben, az egyik legszebb német partszakaszon. Prora a szemünk láttára fejlődik modern balti tengerparti üdülőhellyé. A film, miközben körüljárja az épületegyüttest, feltárja annak különböző történelmi, építészeti és pszichológiai rétegeit. Az épület meglepő kapcsolatoknak lesz kiindulópontja emberek és a társadalmak, a modern építészet és a tömegturizmus jelensége között. Lélegzetelállító mai felvételeken és archív anyagokon keresztül mutatja be a rendező, hogy a Prora-terv közvetlenül olaszországi mintaképekből ered, miközben hivatkozik a New York-i felhőkarcoló-építészetre is.

Known as the “Monster by the Sea” and the “Colossus of Rügen”, Prora is considered the longest building in the world. Planned as a seaside resort during the National Socialist era in Germany, it was transformed after the Second World War into one of the largest barracks in the GDR only to get abandoned after the reunification of Germany. Nowadays, hotels and holiday apartments are emerging in the heritage-listed building on one of Germany’s most beautiful beaches. Prora is evolving into a modern Baltic seaside resort. The film explores the complex and reveals its various historical, architectural, and psychological layers. The documentary makes surprising connections with this building between people and societies, modern architecture, and the phenomenon of mass tourism. In stunning present-day and historical images, the director describes how the idea of Prora originated directly from role models in Italy and also establishes references to skyscraper architecture in New York.