Leírás
Golden Age | CH, 2019, 52’ | Angol nyelven, magyar felirattal | Language: English with Hungarian subtitles
R | D: Beat Oswald, Samuel Weniger
Ki mondta, hogy az öregkornak unalmasnak kell lennie? A dokumentumfilm a Palace, azaz Palota névre hallgató nyugdíjas otthon kapuit nyitja meg a néző előtt. A Miamiban lévő intézményhez foghatót még nem látott a világ: mindenütt aranyozás, hivalkodó csillárok, márványburkolatok; mintha egy luxusszálloda és egy amerikanizált Versailles szerelemgyermeke lenne. Az itt lakókat minden szeszélyüknek elkötelezett alkalmazottak hada kényezteti állandó bulihangulatban. A rengeteg luxus, extravagáns kellék és szórakoztatás mégsem elegendő a bentlakók szorongásának feledtetésére, hiszen a befektetők számára az időskor mindenekelőtt jövedelemforrás és növekvő piac. A film ebbe a barokk univerzumba vezeti be a nézőt, amely húsos bankókkal próbálja csökkenteni az elmúlással való szembenézés félelmét, és szédületes vizuális forgatagként megkérdőjelezi az öregséghez való viszonyunkat: az idősgondozás egyre nagyobb és egyre égetőbb problémáját nem lehet elszigetelt terekben, kulcsra zárt otthonokban, kizsákmányolt vendégmunkásokkal fenntartani.
Who said that old age has to be boring? This documentary opens the doors to the Palace, a retirement home of the kind that you have never seen before, in Miami. Gildings, ostentatious chandeliers, marble floors; like a cross between a luxury hotel and an Americanised copy of Versailles, the place is presented by its developers as the most beautiful retirement home in the United States. The residents here are pampered by an army of employees devoted to their every whim, in a permanent party atmosphere. This abundance of luxury, extravagance, and entertainment is nonetheless not enough to remove the anxieties of those who live there. Nor can it hide the intentions of the investors for whom old age is above all a source of income and a growing market. The film takes us on a journey into this baroque universe that tries to suppress the fear of death through dollars, questioning, in a dizzying visual whirlwind, our relationship to old age in its most universal aspect.